W dobie rozpędzonego trendu rowerów elektrycznych coraz częściej myślimy o przesiadce na rower z wspomaganiem. Przeszukując Internet łatwo natknąć się na projekty konwersji zwykłego roweru na rower wspomagany, bądź co gorsza na coś co prawnie postrzegane jest już jako moto-rower.  Postaramy się odpowiedzieć na pytanie czy warto jest zabierać się za konwersje roweru i z czym będziemy musieli się zmierzyć.

Zalety konwersji

Zaletą zamienienia konwencjonalnego roweru na rower z wspomaganiem jest zwiększenie zasięgu naszej maszyny. Silnik elektryczny też znacznie zmniejszy nasze zmęczenie i pozwoli na jazdę po stromych wzniesieniach. Jednak zestawy konwersji nie słyną z swojej niezawodności. Jednocześnie otwierając nam nowe możliwości taki zestaw sprawia że jazda rowerem po konwersji w terenie przestaje być przyjemnością przez słabej jakości koło z zestawu i tragiczny środek ciężkości roweru nie wspominając o często wadliwej manetce. 

Rower po konwersji

 

Wady przeróbki roweru na elektryczny

Podstawową wadą takiej konwersji jest dołożenie ogromnej masy do naszego roweru, która to dodatkowo rozkłada się w taki sposób, że rower przestaje być przewidywalny w terenie. Dodatkowym minusem własnoręcznej konwersji są znacznie większe koszty eksploatacji roweru, który wcześniej nie został zaprojektowany do takich zastosowań. Dodatkowym kosztem mogą stać się częste awarie mniej sprawdzonych konstrukcji związane z słabą jakością wykonania takich zestawów, głównie skupiających się na najmniejszej cenie. Przestrzegamy też przez zmianą roweru na rower z możliwością sterowania silnikiem za pomocą manetki, szczególnie źle może to zostać odebrane przy przypadkowej kontroli na ulicy i okazać się największym kosztem całej konwersji.

W takim razie czy rowery pokonwersyjne mają sens? W przypadku eksperymentu bądź ratowania roweru, który już dawno nie był na trasie można to przemyśleć, jednak w każdym innym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie zakup roweru od początku zaprojektowanego pod wspomaganie elektryczne.

Zalety rowerów eMTB, elektrycznych miejskich krążowników czy wspomaganych rowerów cargo na szczęście pozwalają na bezstresowe korzystanie  z wspomagania w każdym terenie i każdych warunkach. Dzięki zakupowi roweru wspomaganego już na etapie zakupu możemy dobrać rower dokładnie pod nasze potrzeby. Dopiero dopasowana geometria i osprzęt pozwolą w pełni korzystać w silnika.

Jeżeli potrzebujesz roweru stricte do miasta oferta winory pozwala dobrać rower idealny, np rowery z serii Tria czy flitzer .

Winora tria 8

Dzięki zastosowaniu wspomagania powstały też rowery, które spokojnie potrafią zastąpić samochód podczas godzin szczytu jak np.Winora Fub .

Winora F.U.B

Jeżeli potrzebujemy jednak roweru typowo górskiego z pomocą przybędzie nam Haibike z całą gamą rowerów do jazdy gravitacyjnej. Na przykład seria rowerów lyke.

Lyke

 

Ostatecznie jeżeli planujemy użytkować rower z przyjemnością i systematycznie dużo lepszym rozwiązaniem będzie zakup roweru od początku zaprojektowanego do swojej roli. Gama modelowa pozwoli dobrać rower idealny pod nasze zapotrzebowania bez żadnych kompromisów, jedynym argumentem który pozornie przemawia za konwersją to jej cena. Tutaj też istnieje rozwiązanie o, którym również napisaliśmy czyli "Co można wrzucić w koszty prowadzenia dowolnej firmy? Rower elektryczny!".  

 

 

 

Koszyk

Pusty koszyk.

 

Wpisz szukaną frazę np.:
Polecane produkty:

Konto

Konto

Brak konta?
Utwórz konto