- łańcuch do kaset 10 rzędowych
- ekstremalnie odporny na korozję
- wewnętrzne ogniwa ze stali nierdzewnej
- zewnętrzne ogniwa pokryte niklem
- spinka conneX link
- waga 280gr/114 ogniw
Ilo rzędowy mam łańcuch potrzebuję?
Liczba rzędów to inaczej liczba przerzutek "z tyłu". Możesz sprawdzić ile masz przerzutek na manetce przy kierownicy, lub policzyć ile zębatek ma Twoja kaseta przy tylnym kole. Jeśli masz 7 zębatek to kaseta jest 7 rzędowa. 8 zębatek - 8 rzędowa itd...
Spinka blokująca
Każdy łańcuch ConneX spinany jest specjalną spinką. Spinka jest tak zaprojektowana by zapewnić nam bezpieczeństwo podczas jazdy jednocześnie jest prosta w rozpinaniu. Dzięki rozpięciu łańcucha możemy z łatwością zakonserwować łańcuch np mocząc w specjalnym płynie czyszczącym i dokładnie go wytrzeć.
Wykres wydajności łańcucha ConneX 10sX
Poniżej prezentujemy ocenę producenta dotyczącą odporności na korozję, wytrzymałości przed rozciąganiem, wagi oraz dopasowania łańcucha.
- Ochrona przed korozją
- Wytrzymałość łańcucha
- Lekka konstrukcja
- Dopasowanie łańcucha
Który łańcuch wybrać ?
Zastanawiasz się który łańcuch wybrać? Wszystkie wykonane są z bardzo mocnej stali - więc czym się różnią?
Różnią to głównie powłoka wykańczająca łańcuch. Często jest to powłoka niklowa. Powleczenie stalowago łańcucha wpływa na jego zużycie. Im gładsza powierzchnia ( np niklowana) tym mniej brudu przykleja się do łańcucha. Powleczone stalowe powierzchnie bardziej odpychają wodę. Dzięki temu łańcuch wolniej łapie rdzę. Im łatwiej brudzi się łańcuch tym częściej trzeba go konserwować. Łapiąc brud łańuch łatwiej przykleja piasek, który szoruje nam zębatki piast szybciej je niszcząc.
ConneX proponuje łańcuchy w danej serii w różnej cenie w zależności od stopnia oniklowania poszczególnych komponentów.
Jak dbać o łańcuch ?
W celu przeciwdziałania wycieraniu kasety, oraz wyciągania łańcucha o napęd należy dbać, co około 100 km napęd powinno się czyścić przy pomocy odopwiedniego rozpuszczalnika który pozwoli nam pozbyć się starego smaru, następnie czysty łańcuch należy zabezpieczyć smarem przystosowanym do środowskia w którym jeździmy.