Serwis narciarski i snowboardowy Warszawa
Prowadzimy serwis narciarki oraz snowboardowy. Nasz serwisant posiada szkolenie z certyfikatem serwisanta Toko do nart i snowboardów, oraz stale poszerza swoje kwalifikacje. Smarowanie nart i desek odbywa się ręcznie smarami uniwersalnymi lub zgodnie z preferencjami użytkowników. Wybór smaru zależy od umiejętności oraz temperatury otoczenia. Korzystamy z najwyższej jakości materiałów oraz smarów szwajcarskiej firmy TOKO. Smarujemy zawsze na gorąco by uzyskać idealną powierzchnię ślizgu.
Serwis nart czy snowboardu wykonujemy w 72h lub 24h - ekspress.
Nasz serwis nart mieści się w Warszawie ( Żoliborz ) - metro Plac Wilsona - adres i godziny otwarcia
tel: +48 459 412 300
ZAKRES SERWISU PODSTAWOWEGO
Oczyszczenie ślizgu ze smaru
Ostrzenie ręczne
Smarowanie na gorąco
Cyklinowanie
Szczotkowanie i polerowanie
Ostrzenie ręczne
Smarowanie na gorąco
Cyklinowanie
Szczotkowanie i polerowanie
Cennik Usług
-Serwis nart 150 zł
-Serwis snowboard 170 zł
Usługi dodatkowe
-Dodatkowe wykończenie krawędzi pilnikiem diamentowym | 29 zł |
-Naprawa ślizgu - duże uszkodzenia, w zależności od uszkodzenia* | 29-59 zł |
-Oczyszczanie krawędzi z rdzy | 19 zł |
-Dodatkowe smarowanie ręczne na gorąco - smar Base Performance Universal (treningowy) | 19 zł |
-Dodatkowe smarowanie ręczne na gorąco - smar Base Performance na wybrane warunki | 19 zł |
-Dodatkowe smarowanie ręczne na gorąco - smar Performance na wybrane warunki | 29 zł |
-Dodatkowe smarowanie ręczne na gorąco - smar High Performance na wybrane warunki | 49 zł |
-Dodatkowe smarowanie z domieszką smaru Molibdenowego | 19 zł |
-Usługa ekspress 24h (liczba serwisów ograniczona) | +50% ceny |
Jaki smar do nart/deski?
W sporcie amatorskim nasmarowanie smarem uniwersalnym jest wystarczające. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą wybrać smary bardziej zaawansowane, stosowane pod wybrane warunki na stoku. Posiadamy smary z renomowanej firmy TOKO takie jak:
-Smar TOKO High performance
-Smar TOKO Performancesmar TOKO Base Performancesmar
-Smar TOKO Base Performance Universalsmar
-Smar TOKO Molibden (Domieszka uzupełniająca zwiększająca trwałość i hydrofobowość smaru)
Smary dzielimy także zakresami temperatur, wybierając się w miejsce gdzie temeratury są zdecydowanie niższe niż w polskich górach możesz wybrać smar do odpowiedniej temperatury.
Wypełnianie ubytków ślizgu
Jeśli nartra czy deska posiada ubytki w ślizgu, szczególnie jeśli są to głębokie rysy należy poddać ją regeneracji. Ręcznie uzupełniamy ślizg jak widać na poniższym zdjęciu, następnie po ostudzeniu szlifujemy nartę najpierw ręcznie, później maszynowo by idealnie wyrównać ślizg narty.
Po uzupełnieniu i odczekaniu cyklinujemy powierzchnię ślizgu
Szlifowanie - ostrzenie krawędzie bocznych
Większą przyjemność narty osiągniemy na ostrych krawędziach. Jeśli krawędź złapała korozję należy ją usunąć. Kolejnym krokiem jest ostrzenie i tu istotny jest kąt ostrzenia narty. Ostrzenie odbywa się manualnie dzięki czemu jest precyzyjne. Popularne kąty nachylenia to 87º, 88º, 89º. Im bardziej ostry kąt tym bardziej narty/deska będą lepiej trzymały ale będą bardziej wymagające w prowadzeniu. Typowe kąty dla amatora to 88º i 89º. Popularność zyskuje również podwieszanie krawędzi. Najczęściej spotykanym kątem jest 0,5º stosowany w jeździe sportowej, slalomie i na snowboardzie. Kąt 0,75º spotykamy najczęściej w gigancie a kąt 1º przeznaczony jest do bardzo długich nart w supergigancie.
Wykańczanie krawędzi diamentem wzmacnia efekt i trwałość - zdjęcie poniżej.
Smarowanie i polerowanie
Smarowanie odbywa się na gorąco za pomocą specjalnego żelazka smar jest topiony w odpowiedniej (do danego smaru) temperaturze i nakładany na ślizg. Struktura ślizgu jest higroskopijna dzięki czemu smar wnika w strukturę stąd smarować można wielokrotnie. Zawsze podstawowym smarem jest smar uniwersalny stanowiący bazę. Następna warstwa może być wykonana lepszym smarem aby polepszyć właściwości ślizgu lub wykonać domieszkę smarem molibdenowym aby zwiększyć twardość smaru i jego hydrofobowosć.
Po nałożeniu smaru, i odczekaniu cyklinujemy nartę zdejmując nadmiar wosku. Polerowanie nart specjalną szczotką wciera smar w pory ślizgu oraz wygładza powierzchnię ślizgu.
Smarowanie i ostrzenie nowych nart, deski snowboardowej
Nowe narty czy deska są nasączone smarem technicznym zabezpieczającym, który nie specjalnie nadaje się do jazdy. Jego usunięcie jest nieco bardziej kłopotliwe niż zwykłego smaru stąd nowy sprzęt jest bardziej wymagający.
Krawędzie w nowych nartach lub desce snowboardowej są tępe. Zabezpiecza to klienta wybierającego sprzęt przed ranami. Jest to powód dla którego nowy sprzęt jest bardzo tępy i ostrzenie jest również bardziej wymagającą usługą.